Hej och god middag :-)!

Hoppas allt är väl med dig och att du haft bättre väder än vi haft de senaste dagarna. Här har det kommit 40 millimeter regn på några dagar vilket säkert glädjer åtminstone naturen. Just nu försöker solen visa sig men den lyckas inget vidare.

Så mycket promenerande har det inte blivit de senaste dagarna av förklarliga skäl = vädret. Kom nu inte med "det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder" vilket är ett klämkäckt talesätt jag inte köper. Om man inte måste gå ut så finns det för mig ingen anledning att göra det om det ösregnar, så det så.

Hur som helst så rullar det på här och tiden bara försvinner. Jag förstår faktiskt inte vart den tar vägen.

På söndag är det redan två veckor sedan vi kom hem från vår resa till Teneriffa men självklart finns fortfarande allt i färskt minne och det är skönt.
Det slutade ju väl när vi gjorde vår utflykt till Candelaria även om vi tog en omväg med Titsabussen och det avskräckte oss naturligtvis inte från att göra en ny utflykt. Skam den som ger sig! Den här gången bar det av till La Laguna och nu var det lite enklare eftersom bussen inte går längre än dit :-). La Laguna som egentligen heter San Cristóbal de La Laguna är Teneriffas näst största stad och en gång i tiden var den Teneriffas huvudstad. Sedan 1927 är den öns universitetsstad och numera heter universitetet Universidad de La Laguna, tidigare Universidad de San Fernando.

Vi åkte dit för att besöka den gamla stadsdelen som vi bara sprang igenom på vår stressiga utflykt med guide förra året och göra det i vår egen takt. Jag kan verkligen rekommendera ett besök här om du kommer till ön någon gång. Glöm bara inte att ta på dig ordentligt för det är relativt kall och fuktig stad som ligger 546 meter över havet. Jag skulle kunna gissa att båda gångerna vi varit där så har nog termometern inte visat på mer än 13-14 grader. Själva avskräcks vi inte och vi skulle gärna åka hit igen. Vi höll oss i den gamla stadsdelen så övriga delar har vi inte sett men kanske får det bli en tur med spårvagnen som går mellan staden och Santa Cruz nästa gång.

Efter att ha promenerat runt i timtal och naturligtvis fotograferat en massa bestämde vi oss för att ta taxi tillbaka till busstationen. Det är billigt att åka taxi på Teneriffa. Vi hittade en taxi vid Plaza del Adelantado och frågade om han kunde köra oss till stationen som vi visste att det skulle ta ungefär 20 minuter att gå till och till på köpet med en lång uppförsbacke. Vad det var för fel på chauffören vet jag inte men han blev väldigt upprörd över att vi inte ville gå vilket vi tyckte var märkligt för det normala är väl att man vill hjälpa sina kunder. Hela vägen till stationen, jo då han bestämde sig till slut för att köra oss, så viftade han med armarna, skakade på huvudet och pratade oavbrutet på spanska och vi förstod ingenting. Nå väl fram till busstationen kom vi i alla fall och bussen tog oss utan problem tillbaka till Playa de Las Américas.

Nej nu ska jag leta fram lite bilder från La Laguna och med det önskar jag dig en fin fortsättning på dagen. Var rädd om dig och din omgivning <3 ... vill du ha en kram så ta för dig bara :-).