Hej och god eftermiddag!

Hoppas du haft en fin lördag så här långt :-). Här har det varit en typisk städdag med mulet och regn till och från. Ja ja sådana dagar behövs också O:-).

Igår började jag blogga igen efter två månaders uppehåll och det kändes bra faktiskt. Jag vet att det finns dom som saknat min blogg och en av mina största supporters, det vill säga min mor, har verkligen gjort det. Tyvärr kan hon inte läsa den nu och det är Telias fel. Jag ska försöka göra en lång historia kort.

I slutat av april slutade mor och fars "padda" fungera och då ringde min mor Telia för att beställa en ny, både för nytta och nöje. Hon hamnade hos en säljare som satt på Kreta  och var mycket trevlig. Hon talade klart och tydligt om att hon ville beställa en ny "padda" som hon kunde flytta sitt sim-kort till. Då hon inte har någon mailadress gick det inte att beställa utan dom sökte upp min bror och via ett trepartssamtal beställdes en ny som skulle sändas till min bror. 
Den kom efter några dagar och hämtades ut till en kostnad av c: 6.000 kronor. Efter uppackning upptäcktes att det var en som man inte kunde sätta sim-kort i. Nu började en cirkus utan dess like. Mor ringde Telia vid flera tillfällen och skulle få en retursedel. Mor som är 94 år ägnade timmar åt att sitta i telefonkö hos Telia och min bror blev så klart inblandad också. De exakta turerna vid den tidpunkten vet jag så klart inte men när mor sa att hon inte orkade bråka med Telia mera blev jag förbannad på ren svenska. Hon packade ner den gamla och den nya med tillhörande router som dom blivit mer eller mindre påtvingade för att kunna köra utan sim-kort och till en kostnad av nästan 300 kronor mera per månad. "Paddan" var deras ända sätt att söka information via också så nu är dom ännu mera isolerade. 

Nu la jag mig i!

25/5 ringde jag Telia men dom kunde inte göra något med bara min fars personnummer utan dom var tvungen att ha brorsans också. 
Jag tar reda på det och ringer igen. Jag får i uppgift att det skulle gå utmärkt att ta med routern och "paddan" till Teliabutiken och få en ny för sim-kort.

27/5 Åker min snälla bror som bor i samma stad som mor och far till butiken. Mor och far får ju av förklarliga skäl inte vistas ute bland folk. Far är 97. I Teliabutiken säger dom att så fungerar det inte och det går inte att lämna den där utan han kan hämta en ny när den felaktiga är återsänd. 

27/5 Ringer jag till Telia igen och ber dom skicka en retursedel. Då säger dom att det är försent att reklamera och att man inte kan reklamera när förpackningen är bruten. Dom borde ha sett utanpå paketet som visade att det innehöll en "padda" att det stod 4 G på den. Man ska alltså inte veta att kartongen inte innehåller det man beställt. Är man 94 respektive 97 ska man veta vad det är för skillnad sim-kort och 4 G enligt Telia. 
Jag blir förbannad och ber att en chef ska ringa upp mig. och får besked att dom ska ringa innan helgen. 

12/6 Fortfarande har ingen ringt men dom ska ringa i början på nästa vecka.

22/6 Ringer jag igen och kopplas bort efter 23 minuter. Nytt samtal och jag kommer fram efter 33 minuter. Personen ska kontakta sin chef så fort han kommer från lunch och han ska ringa upp senast nästa dag. 

Idag är det den 4/7 och ingen från Telia har hört av sig. Får man behandla folk så här? Egentligen ska man väl inte få behandla någon så här men framför allt inte 90 +are i Coronatider. 

Det är skamligt! 

Orkar jag ska jag ringa nästa vecka igen ... 

Nu ska jag försöka lugna ner mig ... igen 

Önskar dig en fin fortsättning på lördagen med en kram om du vill ha. Lova hur som helst att du är rädd om dig och din omgivning  <3 

PS. Om du vill kommentera så skriv gärna #telia i kommentaren DS.